Sağlıklı Zayıflama ve Beslenme – Metabolic Balance – Lazer Epilasyon (Alexandrite Lazer ve Soprano Diod Ütüleme Buz Lazer) – Bölgesel İncelme (Vellashape-Radyofrekans-Kavitasyon-Carboksiterapi-Mezoterapi)- Antiaging (Botoks-Dolgu-İple Yüz ve Boyun Germe-Işık Dolgusu-Kalıcı Makyaj-Medikal Cilt Bakımı-Kimyasal Peeling-Saç Mezoterapisi-Dermaroller)

DİYABET VE BESLENME

Diyabet Nedir?

Diabetes Mellitus (DM), pankreasın beta hücrelerinden salgılanan insülin hormonunun tam veya kısmi yetersizliği sonucu ortaya çıkan karbonhidrat, protein ve yağ metabolizmasının bozuklukları ile karakterize olan, yasam boyu suren kronik bir metabolizma hastalığıdır. Klinik olarak polidipsi (çok su içmek), poliüri (çok idrar yapmak.), polifaji (fazla yeme), kilo kaybı gibi klasik belirtileri mevcuttur.

Diyabetin beraberinde getirdiği komplikasyonları ise;

• Koroner kalp hastalığı
• İnme
• Damar hastalıkları
• Retinopati (gözde sorunlar)
• Nefropati (böbrekte sorunlar)
• Nöropati (sinir hastalıkları) şeklinde sıralanabilir.

Kimler Diyabet Hastasıdır?

• Yapılan tahlillerde Hba1c değeri %6.5’in üstünde olanlar,
• Açlık kan şekeri 126mg/dl veya daha yüksek çıkanlar.

Reklamlar

Comments on: "DİYABET VE BESLENME" (1)

  1. Diyabet Hastalarının Beslenmesi Nasıl Olmalıdır?
    İnsan vücudundaki birçok fonksiyon, hormonlar yardımıyla kontrol edilir. Vücuda enerji sağlamak için kullanılan şekerin kandaki miktarı da pankreastan salgılanan insülin hormonuyla düzenlenir. Bu hormonun vücutta yetersiz salgılanması, günümüzde sık rastlanan diyabet hastalığına sebep olur.
    Diyabet hastalarının dengeli ve sağlıklı bir diyet uygulaması zorunludur. Ancak bu durum, sevdikleri yiyeceklerden tamamen vazgeçmeleri, çevrelerindeki insanlardan çok farklı bir biçimde beslenmek zorunda oldukları anlamına gelmez.
    İngiltere Diyabet Birliği (BDA)’nin özel bir diyet uygulamak zorunda olan hastalar için yayımladığı rehbere göre, vücut ağırlığına ve yağ tüketimine dikkat etmek çok önemli. Kilo kaybetmeniz gerekiyorsa, kendinize gerçekçi ve kısa zamanda erişilebilecek hedefler koymanız, size yerdımcı olacaktır. İdeal kilonuza ulaşana kadar yavaş yavaş ama dengeli biçimde her hafta bir kilo kaybetmek ideal bir yöntem. Her hafta kilonuzu kontrol etmek de motive edici olacaktır. Ayrıca günlük yaşamınıza daha çok hareket ve egzersiz sokmak da olmazsa olmazlardan. Yemeklerinizde etin yağsız ısmını kullanmak, tavuk etini derisiyle tüketmemek, sütü ve peybiri yağsız tercih etmek, yediğiniz tereyağı miktarını sınırlamak; besinler yoluyla vücuda aldığınız yağ miktarını oldukça azaltır.
    Sebze ve meyve tüketimi uzmanlar tarafından önerilen bir husus. Fasulye ve mercimek gibi besinler yüksek oranda lif içermesi sayesinde yemek sonrası kan şekerini düşürmeye yardımcıdır. Beyaz un yerine kepekli un kullanarak hazırlanmış yiyeceklerin tercih edilmesi de vücuda alınan lif miktarını arttırır. Şeker, pasta, çikolata, bisküvi gibi yiyeceklerin yüksek oranda yağ ve şeker içerdiği unutulmamalı. İçeceklerde şeker yerine yapay tatlandırıcılar kullanılabilir. Ambalajlı ürünleri alırken de etiketini okuyup içerdiği şeker miktarına dikkat ederek almak, mümkünse eğer “diyet” olanlarını tüketmek daha doğru.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: