Sağlıklı Zayıflama ve Beslenme – Metabolic Balance – Lazer Epilasyon (Alexandrite Lazer ve Soprano Diod Ütüleme Buz Lazer) – Bölgesel İncelme (Vellashape-Radyofrekans-Kavitasyon-Carboksiterapi-Mezoterapi)- Antiaging (Botoks-Dolgu-İple Yüz ve Boyun Germe-Işık Dolgusu-Kalıcı Makyaj-Medikal Cilt Bakımı-Kimyasal Peeling-Saç Mezoterapisi-Dermaroller)

NEDEN EGZERSİZ YAPMALIYIZ?

Egzersiz, bazılarımız için hayatta olmazsa olmaz, bazılarımız içinse hiç başvurmadığımız bir reçetedir. Yıllar geçse de zayıflamayla ilgili etkinliği kanıtlanan tek öğe olan sağlıklı beslenme ve düzenli egzersiz yaşama sağlık ve mutluluk katmaya devam etmekte. Peki egzersiz hakkında yeterli bilgiye sahip miyiz?
Egzersiz Nedir?
Egzersiz, planlı bir şekilde yapılan, tekrarlanan vücut hareketleridir. Yani, bir kişinin egzersiz yapıyor olması için hem planlı olarak egzersizi yapması hem de düzenli bir şekilde yapılıyor olması gerekir.
Peki size uygun egzersiz hangisi?..
3 çeşit egzersiz çeşidi vardır:
1. Aerobik Egzersizler: Vücudun maksimum oksijen kullanımının ön planda olduğu egzersiz türüdür. Yavaş-orta tempoda yapılan, 2 dakikadan uzun süren egzersizler için geçerlidir. Aerobik egzersiz kalori harcaması ve yağ yakımının en yoğun olduğu egzersiz türüdür. Yürüyüş, koşu, bisiklete binme, yüzme, tenis gibi aktiviteler bu gruptadır. Kilo vermek isteyenler, kilolarını korumak isteyenler ve kalp sağlığını ön planda tutanların yapması gereken egzersiz türüdür.
2. Direnç, Kuvvet ve Ağırlık Egzersizleri (Anaerobik Egzersizler): Bu egzersiz türü, kas gruplarını çalıştırır ve kas gelişimini hedefler. Böylelikle hem kasın kuvveti artarken hacmi veya kütlesi de büyür/artar. 2 dakikadan kısa süren egzersizler bu sınıfta yer alabilir. Aerobik egzersizlere göre kas hücrelerinde oksijensiz ortamda enerji üretimi olduğu için kısa sürede maksimum güç eldesi, patlayıcılık ön plandadır. Gülle, halter, vücut geliştirme, kısa mesafe koşuları, 3 adım gibi atletizim sporları bu egzersizler arasındadır.
3. Denge ve Germe Egzersizleri: Mevcut kasların boyunu ve eklemlerin arasındaki mesafeyi uzatmak için yapılan egzersizlerdir. Burada kalori yakımı veya patlayıcılıktan ziyade belirli hacimdeki kasların uzatılması veya incetilmesi amaçlanır. Yoga, pilates, açma-germe egzersizleri bu gruptadır. Eklem veya kas ağrıları olan kişilerin bu gruptan yararlanması daha sağlıklı olacaktır. Egzersiz sonrası mutlaka 5-10 dakika yapılmalıdır.
Güne egzersizle başlamak için birçok neden var…
Düzenli egzersizin bize sağladığı yararlardan bazıları:
· Daha kaliteli bir yaşam sağlar
· Ömrü uzatır
· Sağlığın korunmasını sağlar
· Dayanıklılığı arttırır
· Kalp ve damar hastalıkları, kanser, obezite, insülin direnci (veya diyabet) gibi hastalıkların oluşma riskini azaltır
· Bazal metabolizma hızını arttırarak kalori harcamasını arttırır
· Depresyonu önler
· Kan basıncını düşürür
· Vücut yağ oranını azaltır, kas oranını arttırır
· Kanda HDL (iyi) kolesterolü yükseltir, LDL (kötü) kolesterölü düşürür
· Yaşa bağlı osteoporoz riskini azaltır
· Kilo korumaya yardımcı olur
· Bunamayı (demans) engeller, yaşlanmaya karşı kişiyi korur
· Uyku verimini arttırır
· Zinde ve iyi hissetmeyi sağlar
YOKSA SİZ HALA DÜZENLİ EGZERSİZ YAPMIYOR MUSUNUZ?
Kişilerin yaşı, cinsiyeti, geçirdiği rahatsızlıklar, fizyolojik durumu ve çevresel etmenler egzersiz yapma durumunu engeller. Ciddi bir fizyolojik veya metabolik rahatsızlığı olmayanların (egzersiz yapmasına mani olacak herhangi bir rahatsızlık) ve fizyolojik olarak egzersiz yapmaya uygun olan kişilerin yapabileceği egzersizlerden en ideali yürüyüştür. Özellikle açık havada yapılan yürüyüşler, kişinin zihnini açar, endorfin salınımını uyararak mutluluk hissi verir, dolaşımı arttırır ve kalori yakımını sağlar.
Her gün en az 30 dakika orta şiddetli aerobik egzersiz yapmak, ortalama 200 kalori yakmayı sağlar!
Amerikan Kalp Vakfı’ na Göre Fiziksel Aktivite Önerileri:
· Çocuk ve gençlerin (5-18 yaş) her gün orta şiddette 6 0 dakika ve üzerinde aktivite yapması önerilmektedir.
· Yetişkinlerde (18-65 yaş) haftada 5 gün, orta tempolu 30 dakika veya haftanın 3 günü 20 dakika ağır aktivite veya yukarıdaki seçeneklerin kombinasyonu olarak aktivite yapmaları önerilmektedir. Ayrıca yetişkinler için haftada en az 2 gün, 8-12 tekrarlı kas kuvvetlendirici egzersizlerin yapılması da önerilmektedir.
· Yaşlı bireylerde (65 yaş ve üzeri) önerilen egzersiz, yetişkinlerle aynı düzeydedir ancak bu egzersizlerle birlikte germe ve denge egzersizlerinin yapılması da önerilmektedir.
Bizim tavsiyemiz, yeni başlayan kişilerin haftada 2-3 gün 10 dakika ile egzersize başlamalı ve yavaş-orta tempoda yapılmalıdır. Vücut egzersize uyum sağladıkça ve fizyoloji mümkün kıldıkça egzersiz süresi 30-45 dakikaya çıkartılır. Örneğin; orta tempoda 40 dakika yürüyüş, yavaş tempoda 30 dakika koşu gibi…
Her 10 dakikalık aktivitenin bile metabolizmayı hızlandırarak obeziteyi engellediği unutulmamalıdır.
Düzenli egzersiz yapanların mutlaka beslenmelerine de dikkat etmeleri gerekir. Hem mevcut sağlığı korumak hem de sağlığı iyileştirmek için dengeli ve yeterli beslenme çok önemlidir. Böylece, egzersiz sırasında eksilen karbonhidrat depoları dolar, hasarlanan kas hücreleri yenilenir, egzersiz sırasında vücutta artan su ve elektrolit kayıpları yerine konmuş olur. Bu sayede kişi kendini daha güçlü, dinç, mutlu hisseder, vücudununun yağ oranı azalır, kas dokusu artar, cilt parlar ve deri sıkılaşır.
en az 5000 adım
Herkes için günde toplam ortalama 7500 adım
ideal 10.000 adım
Günlük 5000 adımın altına düşüldüğü zaman kalp-damar hastalıkları, insülin direnci, obezite gibi hastalıklara yakalanma riski artar ve kişinin yaşam kalitesi düşer. Siz de yarından itibaren adım sayar (pedometre) alınız ve günde kaç adım attığınızı tespit ediniz.
HEDEFİNİZ 7500 ADIM VE ÜZERİ OLMALI!
SAĞLIKLI BESLENME + DÜZENLİ EGZERSİZ = KALİTELİ VE UZUN ÖMÜRLÜ BİR YAŞAM
Aşırı Egzersizin Zararları Nelerdir?
1. Sakatlanma ve yaralanma riskini arttırır. Fazla egzersiz sonucu yorulan kaslar dinlenemez, kas ve tendonlar zarar görebilir.
2. Bağışıklık sistemini zayıflatabilir. Egzersiz, vücutta belirli bir stres yaratır. Eğer kişi dinlenmez ve egzersize uygun beslenmezse kişinin bağışıklık sistemi zayıflar, bitkin düşer, hastalıklara (özellikle virüs ve soğuk algınlığı) yakalanma riski artar.
3. Kas kayıplarına neden olabilir. Egzersiz sırasında kaslar hem çalışır hem de yıpranır. Kas dokusunun kendini yenileyebilmesi için proteinden zengin bir beslenme ve dinlenmek için zaman gereklidir. Kasların kendini yenilemeye zamanı olmadığı zaman egzersiz boyunca hep kas hücrelerinde yıkım oluşur, bu yüzden kas kütlesi kaybı artar.
4. Uyku bozuklukları görülür. Fazla egzersiz, metabolizmayı hızlandıracağı için uyku düzeninde değişme, uyumada güçlük çekme gibi sıkıntılara neden olur. En ideali, sabah erken saatte öğle ile kşam arası yapılan egzersizlerdir. Böylece hem o saatlerde yavaşlayan metabolizma hızlandırılmış olur, hem de uyku sorunları yaşanmaz.
5. Kadınlarda kemik kayıplarına neden olur. Araştırmaların çoğu aşırı egzersiz yapan atletlerde kemik kayıplarının görüldüğünü belirtmektedir. Ayrıca yeme bozukluğu (anoreksiya nevroza veya bulimiya nevroza gibi) ve regl düzensizliği yaşanıyorsa buna ‘kadın sporcu triadı’ (kadın sporcu üçlemesi) denmektedir. Sporcular veya aşırı spor yapan kadınlar arasında görülen bu durum hayatı olumsuz etkileyen bir hastalıktır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: