Sağlıklı Zayıflama ve Beslenme – Metabolic Balance – Lazer Epilasyon (Alexandrite Lazer ve Soprano Diod Ütüleme Buz Lazer) – Bölgesel İncelme (Vellashape-Radyofrekans-Kavitasyon-Carboksiterapi-Mezoterapi)- Antiaging (Botoks-Dolgu-İple Yüz ve Boyun Germe-Işık Dolgusu-Kalıcı Makyaj-Medikal Cilt Bakımı-Kimyasal Peeling-Saç Mezoterapisi-Dermaroller)

Archive for Nisan, 2015

NEDEN KURU BAKLAGİL TÜKETMELİYİZ?

Kuru baklagiller, leguminous bitkilerinin olgunlaşmış tohumlarıdır. Bu bitki ailesinin havanın azotunu biriktirme özelliğine sahip olmasından dolayı toprağı azot yönünden zengindir. Bu nedenle en kaliteli bitkisel protein kaynaklarıdır. Leguminous bitki ailesinin genel 600, 1300 özel çeşidi vardır.

İnsanlar tarafından en yaygın kullanılan kuru baklagiller; nohut, mercimek, kuru bakla, kuru fasulye, bezelye, börülce ve soya fasulyesidir. Türkiye’ de ortalama kişi başına günlük kuru baklagil tüketimi 31 g civarındadır. Kuru baklagiller Orta ve Güney Amerika’ da ve Güney Doğu Asya’ da daha yüksek düzeylerde tüketilirken Avrupa ülkelerinde tüketim düzeyi daha azdır.

. Kuru baklagiller, olgunlaşmış tohumlar oldukları için esas bileşimleri karbonhidrat ve proteindir. Tanelerinin dış kısmında posa, iç kısmında ise nişasta bulunur. Bu özelliğinden dolayı bağırsakları çalıştırır, kabızlığı önler.

. Kuru baklagillerin içerdiği yağ özellikle çoklu doymamış yağ asitleri yönünden zengindir. En yağlı olanı ise soya fasulyesidir.  Çoklu doymamış yağ asitleri kalp damar hastalıklarını önlemede etkili olan yağ asitleridir.

. Yüksek protein içeren kuru baklagiller özellikle et veya yumurta tüketemeyen/ maddi durumu yetersiz olan kişiler için ideal besinlerdir. Özellikle çocuklar ve yaşlılar tarafından tüketimi de kolaydır. Ancak içerdikleri proteinin kalitesi düşük olduğu için (bitkisel protein kaynağı) mutlaka tahıllı besinler ile tüketilmesi önerilmektedir. Protein açısından en yüksek değere sahip olan kuru baklagil ise soya fasulyesidir. Ancak nohutun ve mercimeğin sindirimi daha kolaydır.

. Kuru baklagiller kalsiyum, çinko, magnezyum ve demir mineralleri yönünden ve B 12 vitamini dışındaki B vitaminleri ile E vitamininden zengindir. Bu özelliği nedeniyle sinir sistemi sağlığı, kemiklerin büyüme ve gelişmesi, yara iyileşmesi, çocuklarda büyüme ve gelişmenin desteklenmesi, kansızlığın önlenmesi gibi etkilere sahiptir.

. İçerdiği fitatların ve tanenlerden dolayı, kuru baklagillerin çinko, kalsiyum ve demirin kullanım oranını azaltabilmektedir.  Bu nedenle kuru baklagiller mutlaka C vitamini içeren besinler (çilek, maydanoz, patates, limon, kuşburnu vs.) ile beraber tüketilmelidir. Ayrıca ıslatma suyunun dökülmesi, pişirme suyunun tüketilmesi de etkili olmaktadır.

. Posa içeriğinden dolayı gaz yapıcı özellik gösterebilmektedir. Bu yüzden bağırsak hassasiyeti olan kişilerin ıslatma suyuna 1 çay kaşığı karbonat atmaları önerilir.

. Kuru baklagiller özellikle soya fasulyesi flavonoidler  grubunun alt birimi olan izoflavonları içerir. Bu bileşiklerin kanser ve kalp hastalıklarından koruyucu oldukları bilinmektedir.

. Kuru baklagiller posa, protein, demir, çinko, B vitaminleri (B12 hariç), kalsiyum, çinko yönünden zengin, yağ içeriği yönünden fakirdir. Bu özellikler kuru baklagilleri harika bir besin yapmaktadır. Her yaşta kişinin tüketebileceği kuru baklagiller haftada en az 2, 3 kere tüketilmelidir. Kuru baklagiller hem kilo vermede etkili hem de kilo korunumunda etkilidir.

. Posa içeriğinden dolayı düşük glisemik indeksli besinlerdir. Bu nedenle şeker hastaları için alternatif besinlerdir. Ayrıca yine posa içeriğinden dolayı kolesterolün emilimini azaltarak kalp-damar hastalıklarını önlerler.

Reklamlar

KOLESTEROL VE BESLENME

http://www.nutrasystem.com.tr/?title=kolestrol_ve_beslenme&m=Sayfalar&id=198&ek=169&m_id=196

Kolestrol ve Beslenme

Kolesterol yağa benzeyen fakat tamamen yağ olmayan bir maddedir. Yapısı ve organizmada ki görevleri yağlardan farklıdır. Kolesterol bazı hormonlar ve tüm hücrelerin yapısında bulunur. Ayrıca yağların emilimini sağlayan safranın bileşiminde yer alır. Ancak kanda kolesterol düzeyinin artması kalp hastalıkları ile ilişkilidir.

gfhhh
HDL Kolesterol: Yüksek Dansiteli Lipoprotein anlamına gelir. İYİ Kolesterol ‘dür. Damarları süpürge gibi temizler. Yükseltmek için en iyi yol sigara içmemek ve egzersiz yapmaktır.
LDL Kolesterol: Düşük Dansiteli Kolesterol anlamına gelir. KÖTÜ Kolesteroldür damarlarda birikerek tıkanma riskini arttırır.
 Kan kolesterolünüzü düşürmek için
Diyetinizde aldığınız yağ miktarını azaltın
Doymuş yağlar yerine doymamış yağlar tercih edin
Kolesterolden düşük beslenme şeklini seçin
Daha fazla posa tüketin
Vücut ağırlığınızı koruyun veya fazla  kilolu  iseniz düzeltin
Fiziksel aktivite yapmaya özen gösterin
Kolesterol düşürücü özelliği bulunan
Sıvı yağları (özellikle zeytinyağı)
Kepekli undan yapılan ekmeği, tam tahıllı ekmeği, bulguru, makarna gibi tahıl ürünlerini
Meyve ve sebzeleri
Kuru baklagilleri
Soya ve soya ürünlerini ARTTIRIN
Kolesterolü yükselten
 Katı yağlar
Yağlı veya yağda kızartılmış etler
Şarküteri ürünleri
Kremalı pastalar, kurabiyeler ve keklerİ
Yağlı peynir, yoğurt ve sütü AZALTIN
Kiloya bağlı kolesterol artışlarında diyetisyen eşliğinde bir beslenme programı uygulanması en doğrusu olur.

KAŞLARINIZ İÇİN KALICI MAKYAJ UYGULAMASI

bmm
Kalıcı makyaj veya daha doğru ismiyle “Mikro Pigment uygulaması” mikro, steril ve tek kullanımlık bir iğne ile doğal ve mineral renklerin deri yüzeyinin hemen altına aşılanması işlemidir. Bu alerjik olmayan, ciltlerde özellikle yüz ve vücut kullanımı için tasarlanmış olup, katkı ve koku maddesi içermez. Kalıcı makyajın dövme ile karıştırılmaması gereklidir, ama aynı şekilde uzun yıllar ciltte kalarak doğal görünümü korur. Daha çok kozmetik-dövme sayılabilecek bu işlem sayesinde kaş, eye liner, dudak konturu ve pigmentasyon eksikliği (vitiligo) olan bölgelere uygulanmaktadır. Şekil bozuklukları giderilebilir. Böylece daha düzgün, bakımlı ve genç bir görünüm kazanılabilir. İstenen sonuçlara 1-2 seansta ulaşılır. Dayanıklılık süresi ortalama 1-3 yıldır.

SPORCU BESLENMESİ

 
Sporcu beslenmesindeki amaç cinsiyet, yaş ve fiziksel çalışmaya göre, gereksinim duyulan bütün beslenme ögelerini ve harcanan enerjiyi yeterli oranlarda sağlamaktır. Her türlü idman, derecesi ve süresine göre enerji harcaması gerektirir.
spor
Özellikle yarışlar ve müsabaka öncesi performansı oldukça artırabilecek bir şekilde özel diyetler uygulanıp, diğer zamanlarda ise antrenmanın türü ve süresine göre özel beslenme programı uygulanır. Amaç kas glikojen düzeyini en üst noktaya taşımaktır.
Diyetle yeterli karbonhidrat, esansiyel yağ asidi, protein, vitamin, mineral ve suyun tüketilmesi optimal fiziksel performans için yeterli ve gereklidir. Çünkü enerji oluşumu ile ilgili bu esansiyel besin ögelerinin yetersiz tüketimi egzersiz sırasında fizyolojik ve psikolojik fonksiyonları olumsuz yönde etkilemektedir. İyi beslenen sporcuların çeşitli esansiyel besin ögeleri ve ticari diyet suplementlerini kullanması gerekli değildir.
Sporcuların bu konuda en doğru şekilde yani; doktor ve diyetisyen danışmanlığında çalışmaları gereklidir.

Velashape ile Bölgesel İncelme ve Sıkılaşma

Velashape, selülit tedavisindeki uygulanan, Bi-Polar Radyofrekans (RF), infrared enerji, negatif basınç ve doku manipülasyonu tekniklerini bir arada bulunduran uygulamadır.

Velashape nasıl etki eder?

Velashape  etkinliği sağlayan 4 teknoloji bir arada kullanılır.

1- Kızıl ötesi optik enerji

2- Bipolar radyofrekans

3- Vakum

4- Mekanik masaj

Velashape kızıl ötesi optik kaynağı sayesinde derinin üst tabakasını koruyarak 5 mm altına kadar ısınma sağlar. Radyofrekans ise derinin 5-15 mm altındaki yağ tabakasına dek inen bir ısınma sağlar. Oluşan derin hipertermi ile (derin ısınma) oksijenin hücrelere geçiş oranı 2 katına çıkar. Yağ hücrelerinde oksijen konsantrasyonu artar. Böylece yağ hücre metabolizması hızlanır. Sonuç olarak yağ hücre sayısı azalır çapları küçülür. Velashape  ile hem vakum hem de mekanik masaj uygulaması olmaktadır. Vakum masajla kan dolaşımı hızlanırken, mekanik masaj etkisi ile hücreler arası biriken sıvı lenf akımına doğru yönlendirilmiş olur. Lenf akımı hızlandığından bölgesel incelme olur ve deri yüzeyi pürüzsüzleşir.

Velashape, bacaklar, üst kol, karın, bel, yan yağlar, yüz, boyun bölgelerine uygulanabilir. Uygulama esnasında ağrı, acı olmaz, sonrasında morarma gelişmez.

Ortalama haftada bir olmak üzere 4-8 seanslık uygulama yeterlidir.

VelaShape Uygulaması Sonrası;

-Çapta küçülme

-Bölgesel incelme

– Vücut şekillendirme

– Cilt sıkılaştırma

– Bölgesel kan dolaşımında iyileşme

– Cilt dokusunu iyileştirme

– Minör kas ağrılarında

VelaShape Hangi Bölgeler Uygulanır;

– Bacaklar ve basen

– Üst kol

– Bel ve yan bölge

– Karın

– Yüz ve boyun

CİLDİNİZ İÇİN…GÜNEŞ KORUYUCU KULLANIN!

 
GÜNEŞ KORUYUCULAR HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER
“Doğru kişiye, doğru zamanda, doğru ürün!”
nn
Güneşten koruyucu ürünler, içerdikleri kimyasal maddeler yolu ile cildimize ulaşan ultraviyole ışınlarını emerek ya da yansıtarak derinin alt tabakalarına geçişlerini engellemektedir. Bu ürünlerin üzerindeki numaralar, güneşten korunma faktörü (SPF) olarak bilinmekte ve ultraviyole-B ışınlarını engelleme kapasitelerini belirtmektedir. Günlük aktivitelerde 15-20 faktör yeterli olabilmekte ancak deniz kenarında geçirilen bir gün için en az 30 faktörlü bir ürün kullanılmalıdır.
Açık tenli kişiler, koyu tenli kişilere göre çocuk ve bebekler ise büyüklere göre daha yüksek koruma faktörüne ihtiyaç duymaktadır. Bu ürünlerin etkileri, sürüldükten en az 15-30 dakika sonra başladığı için güneşe çıkmadan en az yarım saat önce sürülmeleri gerekmektedir. Terleme, su ile temas (yüzme – yıkanma) ve havlu ile kurulanma sonucu koruyucu ürünlerin etkileri kaybolabileceğinden; koruyucu ürünlerin gün içerisinde ihtiyaç duyuldukça-birkaç saatte bir- tekrar sürülmeleri gerekmektedir.
Son yıllarda koruyucu ürünlere, cildi ultraviyole–A ışınlarından da koruyan yeni bileşenler eklenmiştir ancak bu ürünlerin kalıcılık süreleri daha kısa olduğundan, bu ürünlerin, daha sık sürülmeleri gerekmektedir.

MEDİKAL CİLT BAKIM UYGULAMASI

 
Medikal cilt bakımları, cilt kalitesini korumak ve düzeltmek amacıyla uygulanır. Ergenlik çağından itibaren iyi bir temizleme alışkanlığı kazandırılarak, ayda bir kez cilt bakımı yaptırılması önerilmektedir.
 
Profesyonel bir bakımla cildin uzun süre tazeliğinin ve sağlığının korunması mümkündür. Önemli olan nokta, uzman estetiysen ve doktor tarafından doğru bir cilt analizi yapılması, bakımda kullanılan ürünlerin ve işlemlerin cildin özelliklerine uygun olmasıdır.
med
 
YAPILAN BAKIMLAR
 
Temel Cilt (arındırıcı) – Lifting Bakımı
Akneye karşı bakım – Lekelere karşı bakım (AHA)
Couperose bakımı – Göz çevresi
Nem dengeleyici bakım (alerjik ciltler için)
 
MEDİKAL CİLT BAKIMI NASIL BELİRLENİYOR?
 
Bakıma başlamadan önce kapsamlı bir cilt analizi yapılır ve böylece yağ, nem ve elastikiyet oranı göz önünde bulundurularak cildin yağlı, kuru, normal olgun ya da hassas olduğuna karar verildikten sonra, cildinize uygun programlar düzenlenir.
 
MEDİKAL CİLT BAKIMI NEDEN GEREKLİDİR?
 
Cildimiz UV ışınları, makyaj, serbest radikaller, sigara, stres, yanlış beslenme gibi nedenlerden dolayı zamanla dengesini kaybeder. Sadece estetik değil, sağlık açısından da cildimizin temizlik ve bakımına özen göstermek yaşımız ilerledikçe oluşacak kırışıklık ve deformasyon gibi problemlerin önlenmesi bakımından çok faydalıdır. Cilt bakımı cildin asitlik derecesini düzenlemek, gözeneklerin temizlenmesini ve sıkılaşmasını sağlamakta önemli unsurdur.
 
KİMLER MEDİKAL CİLT BAKIMI YAPTIRABİLİR?
 
20 yaşından sonra cildinde hiçbir problem olmayanların dahi ayda bir kez cilt bakımı yaptırması önerilir. Akne, sivilce tedavisi, hücre onarımı, nem oranının düzenlenmesi, ince çizgilerin azaltılması için uygulanır.
 
MEDİKAL CİLT BAKIMINDA HANGİ YÖNTEMLER KULLANILIYOR?
 
Kişinin günlük aktivitesini engellemeyecek lunch- time peeling, kimyasal peeling, gözeneklerin temizlenmesini sağlayan derin peeling’lerin yanı sıra, cilt tipi ve ihtiyacına göre serum, masaj ve akneyle sivilceleri kurutmak için maskeler uygulanır.Problemsiz ciltlerde ayda bir kez, ergenlik çağındaki sivilce problemleri için 15- 20 günde bir cilt bakımı yaptırmak yeterli olur.