Sağlıklı Zayıflama ve Beslenme – Metabolic Balance – Lazer Epilasyon (Alexandrite Lazer ve Soprano Diod Ütüleme Buz Lazer) – Bölgesel İncelme (Vellashape-Radyofrekans-Kavitasyon-Carboksiterapi-Mezoterapi)- Antiaging (Botoks-Dolgu-İple Yüz ve Boyun Germe-Işık Dolgusu-Kalıcı Makyaj-Medikal Cilt Bakımı-Kimyasal Peeling-Saç Mezoterapisi-Dermaroller)

Archive for Haziran, 2015

RAMAZAN AYININ VAZGEÇİLMEZİ…HURMA

HURMA
Ramazan ayının vazgeçilmez meyvesi olan hurma, Palmiyegiller (Arecaceae) familyasından, dekoratif yapraklı bir palmiye türünün meyvesidir. Tropikal, ılıman ve çöl ikliminin görüldüğü yerlerde yetişir. Türkiye’ de Akdeniz iklimi bölgelerinde yetişmektedir.
hurma
. Hurma; kalsiyum, magnezyum, sodyum, demir, potasyum, kükürt, klor, fosfor mineralleri, B grubu vitaminleri, A vitamini, C vitamini ve beta-karoten yönünden zengindir.
. Yüksek amino asit içeriğine sahiptir.
. Hurma lif yönünden zengin bir meyvedir. Hurmada bulunan çözünür ve çözünmez lifler mide-barsak sistemini temizler, kalın barsağın düzgün çalışmasını sağlar. Ayrıca, kolit oluşumunu, kolon kanseri riskini ve hemoroit oluşumu riskini azaltır.
. Yine lif içeriği sayesinde kabızlığı önler, kan kolesterol seviyesini düşürür ve kalp-damar sağlığını korur. Kalp sağlığı açısından özellikle ritim bozukluğunda etkilidir, LDL kolesterol seviyesini düşürür.
. İçerdiği B grubu vitaminler ve magnezyum minerali sayesinde depresyona ve sinir sistemi hastalıklarına karşı koruma sağlar.
. B6 vitamini sayesinde zihin gelişimine yardımcı olmaktadır.
. Potasyum minerali sayesinde kalbin düzgün çalışmasını sağlar ve tansiyonun düşürülmesinde etkili olduğu için yüksek tansiyonu (hipertansiyon) olan kişiler için tercih edilebilecek bir besindir.
. Magnezyum minerali yönünden zengindir. Bu sayede, iltihap gelişimi önlenir, kalp krizi riski azalır, tansiyon düşer/dengelenir, kardiyovasküler rahatsızlıklar, artrit, Alzheimer ve diğer iltihabi rahatsızlıkların gelişme riski azalır.
. Hurma, göz sağlığı için önemli olan beta-karoten yönünden zengindir ve gece körlüğüne faydası bulunmaktadır.
. Alkol tüketen kişilerde karaciğer yağlanmasına karşı koruyucudur ve toksik maddelerin atımını hızlandırır.
. İçerdiği oksitosin hormonu benzeri bir madde ile doğumu kolaylaştırır.
. Bebek ve çocuklar için birçok besin öğesi içermesinden dolayı ideal bir meyvedir.
. Hurmanın % 60’ ı karbonhidrattan (früktoz) oluşmaktadır. Bu nedenle özellikle şeker hastalarının tüketim miktarına dikkat etmeleri gereklidir.
1 adet hurma (10 g): 28,1 kalori
 
Reklamlar

RAMAZAN AYINDA BESLENME ÖNERİLERİ

Ramazan, bu yıl da yaz mevsiminin en sıcak aylarına denk geliyor. Oruç tutma sürelerinin uzaması, havaların daha çok ısınması, terle kaybedilen su ve mineral kayıplarının yerine konması ve sağlığın devamının sağlanabilmesi için Ramazan dönemine uygun beslenme tüyolarını öğrenin, rahat ve keyifli bir Ramazan geçirin.

http://www.volpeypir.com/

Ramazan Döneminde Yapılan Hatalar:

Sahura kalkmamak, gece yatmadan önce yemek yemek: Gece yemek yedikten sonra sahura kalkmamak, 12-13 saatlik oruç süresini 17-18 saate çıkarmakta, bu da kişinin daha uzun süre aç kalmasına neden olmaktadır. Sahura kalkılmadığında; metabolizma ve vücut ısısı düşer, halsizlik görülür, baş ağrısı olur, yorgunluk artar ve dikkatte azalma yaşanır.

Sahurda yağlı veya şekerli yemekler yemek: Bunun sonucunda metabolizma hızı düşmekte, kilo alma riski artmakta, mide ve barsağa binen yük fazla olmaktadır. Gün içine kan şekerinin düşmesini engellemek ve mide boşalmasını geciktirmek için lifli ve proteinli besinler tüketilmelidir. Yiyecek tercihi olarak; çorba, az yağlı sebze yemekleri, zeytinyağlı yemekler, hafif kahvaltılıklar olabilir…

Yağlı ve tuzlu gıdaları tüketmek: Gün içinde su ihtiyacını arttıran ve susama isteğine neden olan bu gıdalar özellikle tansiyonun yükselmesine, ödeme neden olmaktadır. Bu nedenle; hamur işleri, kızartmalar, salamura ürünler (salam, sosis, sucuk, turşu vs.) ve yağlı besinlerden uzak durulmalıdır.

Yeterli sıvı almamak: 17-18 saat boyunca sıvı almamak ve terle su kaybının fazla olması; sindirimi yavaşlatır, kabızlığa, uyuklama ve halsizliğe neden olur, metabolizmayı yavaşlatır ve konsantrasyon güçsüzlüğüne neden olur.

İftarda çok hızlı yemek yemek: Uzun süreli açlıktan sonra vücuda bir anda besin alımı, kan şekerinde düzensizliklere  (reaktif hipoglisemi gibi) ve baş dönmesi, halsizlik, uyku haline neden olabilir. Bu nedenle iftar, hurma veya zeytin gibi kahvaltılıklarla açılmalı, ardından 1 kepçe çorba içilip 10 – 15 dakika beklenmelidir. Daha sonra hafif bir zeytinyağlı sebze, az yağlı et yemekleri gibi hafif yemeklerle devam edilmelidir.

Şerbetli veya ağır tatlılar tüketmek: Mideyi yormamak ve kilo kontrolünü sağlamak açısından iftardan 1,5-2 saat sonra sütlü (sütlaç, güllaç, muhallebi, dondurma vs.) veya meyveli tatlılar tercih edilmelidir.

* Yeterli ve dengeli beslenmenin ramazan ayında da sürdürülebilmesi için toplamda 2 ana (sahur ve iftar) öğün, 1-2 ara öğün şeklinde beslenilmelidir.

Ramazan İçin Sağlıklı Beslenme Önerileri:

1) Yeterli ve dengeli beslenmeye ramazanda da devam edilmelidir. Unutulmamalıdır ki, kişilerin günlük besin öğeleri ihtiyaçları ramazan döneminde de temin edilmelidir.

2) Sahur ve iftar olmak üzere 2 ana öğün, iftardan yatana kadar 1-2 ara öğün yapılmalıdır.

3) Sahurda mutlaka uzun süre tok tutacak protein içerikli; süt, yoğurt, yumurta, peynir, kuru baklagil veya etli çorbalar tüketilmelidir. Buna ek olarak öğünde lif yönünden zengin tam buğday veya çavdar ekmeği, bulgur pilavı, esmer pirinç, tam buğday unundan yapılmış börek vs, sebze veya meyve bulunmalıdır.

4) İftara kahvaltılık veya çorbayla başlamak, daha sonra 10-15 dakika beklenip sebze veya hafif et yemekler, yoğurt/ ayran, salata, tam buğday/ çavdar ekmeği tüketilmelidir. Glisemik indeksi yüksek olan beyaz ekmek, pirinç pilavı ve gazlı içeceklerden uzak durulmalıdır.

5) İftardan sahura kadar yeterli miktarda sıvı alınmalıdır. Sıvı ihtiyacını karşılamak için; ayran, sade soda, az şekerli limonata, komposto, hoşaf da tüketilebilir. İftardan sahura kadar en az 8- 10 bardak su tüketilmelidir, çay, kahve tüketimi sınırlandırılmalıdır.

6) İftarda şerbetli, yağlı tatlılar yerine daha çok sütlü, meyveli tatlılar tüketilmelidir.

7) Yemekler 15- 20 dakikaya yayılıp tüketilmeli, yavaş ve iyice çiğnenerek yenmelidir.

8) İftardan sonra kısa mesafeli yürüyüşler sindirime yardımcı olduğu için önerilmektedir.

9) Kavurma, tütsüleme veya kızartma gibi pişirme yöntemlerinden her öğünde uzak durulmalıdır.

10) Beslenme düzenindeki değişikliğe bağlı olarak gelişebilen kabızlığı önlemek veya tedavi etmek için lif oranı yüksek gıdalar(sebze, meyve, kuru baklagiller, tam buğday/ çavdar ekmeği vs.), kuru meyveler, komposto veya hoşaf tüketilmelidir.

Uygun Karbonhidrat Kaynakları:

– Tam buğday veya çavdar unundan yapılmış ekmek, makarna, erişte, yufka, galeta vs,

– Sebze veya salata,

– Lif içeriği yüksek meyveler,

– Az yağlı süt, yoğurt, kefir,

– Çorbalar.

Uygun Protein Kaynakları:

– Az yağlı peynirler, yumurta,

– Az yağlı süt, yoğurt, kefir,

– Az yağlı kıymadan yapılan yemekler,

– Kuru baklagiller,

– Derisinden arındırılmış tavuk, balık, hindi.

Uygun Yağ Kaynakları:

– Zeytinyağı, fındık yağı,

– Zeytin (tuzsuz),

– Ceviz, fındık, badem vs. (kavrulmamış)

Oruç tutmak için riskli olan gruplar: Kalp- damar hastaları, hipertansiyon hastası olup ilaç kullananlar, diyabetliler, hamileler, emziren anneler, böbrek yetmezliği hastaları, diyaliz hastaları, kanser tedavisi görenler, mide ve duodenum ülseri olan hastalar, psikiyatrik rahatsızlığı olanlar, çocuklar ve yaşlılar…

Herkese Hayırlı Ramazanlar Dileriz…

SAÇ EKİM TEKNİĞİ FUE !

Saç ekimi bir saç kökü nakli işlemidir. Tüm dünya da uygulanan şekliyle saç kökleri doner bölgesinden  FUE Saç ekim tekniği ile alınır. Bu yöntemde verici alandan saç kökleri teker teker alınarak ekime hazır hale getirilir. FUE Saç ekim tekniğinde başarılı bir saç ekiminin en önemli kriteri, sonucun doğal görünümüdür.
vbbvvb
FUE Saç ekim tekniği uygulamasındaki süreç nedir?
1) MUAYENE
2) CHECK-UP:
3) LOKAL ANESTEZİ
 4)GREFTLERİN ALINMASI
5) GREFTLERİN FOTOĞRAFLANMASI
 6) KANALLARIN AÇILMASI
 7) GREFTLERİN EKİLMESİ
 8) SAÇLARIN İLK KEZ
 9) SAÇLARIN ÇIKMAYA BAŞLAMASI
 FUE Saç ekim tekniği ile ekilen saçların çıkmama riski nedir?
Bilimsel araştırmalar santimetre karede 80 adet orta kalınlıkta saç sıklığının deriyi tamamen örtebildiğini göstermektedir. Ancak bu sıklık kişinin Foliküler Ünitelerinin saç kökünden zengin veya fakir oluşu ile ilgilidir. “Daha çok üçlü kök içeren Ünitelerle” santimetre karede 30 adet yeterli bir sıklık sağlarken “daha çok ikili Ünitelerde” bu sayı 40’a kadar yükselir. Saç ekimini gerçekleştirecek Plastik Cerrahla saç sıklığı detaylı olarak konuşulmalı, el yordamı göz kararı yöntemlerden uzak durulmalıdır. Her hangi bir sağlık sorunu ya da travma geçirmemesi durumunda saçların çıkmaması söz konusu olamaz.
FUE Saç ekim tekniği ne kadar sürede tamamlanır?
Ekilecek kök sayısına bağlı olarak değişmekle beraber ortalama 8-10 saat sürmektedir.
FUE Saç ekim tekniğinde iz kalma durumu söz konusu mudur?
Uygulamada hiçbir kesi ve dikiş olmamasından dolayı bir haftalık iyileşme süreci sonrasında yapılacak temizleme işleminden sonra ciltte herhangi bir iz kalmaz.
FUE Saç ekim tekniği ile hangi bölgelerden kök alınır?
Bu teknikte kıl kökleri doner bölge olarak bilinen iki kulak arasından alındığı gibi, doner bölgenin yetersiz olması durumunda gögüs, sırt, bacak, kol veya kolatı bölgelerinden de alınmaktadır.
Saç ekimi operasyonlarında; sadece Tıp Doktorları, Uzmanlar ve Saç Ekim Hemşireleri çalışmalıdır.
 * (Saç ekim sayfamız sadece bilgilendirme amaçlı olup, tanı ve tedavi amaçlı olarak kullanılamaz.Sağlık hizmeti amaçlı kullanımından kaynaklanacak tüm sorumluluk kullanan kişilerin kendisine aittir. Sağlık konularında çözüm amaçlı olarak hekime danışınız.)