Sağlıklı Zayıflama ve Beslenme – Metabolic Balance – Lazer Epilasyon (Alexandrite Lazer ve Soprano Diod Ütüleme Buz Lazer) – Bölgesel İncelme (Vellashape-Radyofrekans-Kavitasyon-Carboksiterapi-Mezoterapi)- Antiaging (Botoks-Dolgu-İple Yüz ve Boyun Germe-Işık Dolgusu-Kalıcı Makyaj-Medikal Cilt Bakımı-Kimyasal Peeling-Saç Mezoterapisi-Dermaroller)

İslami inanca göre Muharrem ayının onuncu günü Nuh, Büyük Tufan’dan sonra karaya ayak bastığında elinde kalan son malzemelerle bu tatlıyı yapmıştır. Toplumumuzda da her yıl aşure gününde severek yapılıp yenilmektedir.

Aşurenin tarifi yöreden yöreye değişiklik göstermektedir. Temel olarak su, buğday, nohut, toz şeker, fasulye, pirinç kullanılarak yapılan aşureye süsleme amacı ile ceviz, çam fıstığı, badem, nar, susam ve tarçın gibi kuruyemiş, meyve ve baharatlar kullanılır. Tarifi hiçbir hayvansal ürün içermemesi itibariyle vegandır ve hiçbir şekilde hayvansal yağ-kolesterol içermez.

İçeriğine katılan buğday, nohut ve fasulye sinir sistemi üzerinde etkili olan vitamin B1 yönünden zengindir. Aşure tahıl, kurubaklagil ve ceviz, badem, fındık gibi yağlı tohumları içeriğinde barındırmasıyla yine sinir sistemi ve göz sağlığı üzerinde etkili olan vitamin B2 yönünden de zengindir. İçeriğine koyduğumuz meyveler sayesinde ise A ve C vitamini yönünden oldukça değerlidir. Bunların yanı sıra aşurede bol miktarda demir, çinko, fosfor, kalsiyum ve sodyum vardır.

asure-nutra-system

İçerdiği yağlı tohumlar w-3 başta olmak üzere demir, kalsiyum, E vitamini içerir. Bunların yanı sıra protein içeriği de yüksek olan yağlı tohumların adı üzerinde yağ miktarları ve dolayısıyla kalorileri miktarları da fazladır.

İçerisine konulan incir, kuru üzüm, kuru kayısı gibi meyveler posa yönünden zengin, barsak hareketlerini hızlandıran besinlerdir ve kabızlık problemine iyi gelir.

Kurubaklagiller proteini yüksek besinlerdir. Ancak içerdiği proteinden vücudumuz %40-60 oranında yararlanabilmektedir. Eğer kurubaklagilleri tahıllarla beraber pişirir yada tüketirsek bu oranı %70 e çıkarabiliyoruz ki aşure de içinde hem buğday hemde fasulye nohut gibi kurubaklagiller bulundurmasından dolayı avantajlı bir seçimdir. Aynı zamanda susam ceviz, badem ve fındık da bitkisel protein içermektedir ancak bu bahsettiğimiz yağlı tohumların adından da anladığımız üzere yağ miktarları da fazladır dolayısıyla kaloriyi de arttırmaktadırlar.

Aşureyi tüketirken bu faydalı özelliklerinin yanı sıra kalori içeriğini de göz önünde bulundurmalıyız. Yağlı tohumların yanı sıra şekerin de kalorisini göz ardı edemeyiz. Kan şekeri kontrolü için üzerini tarçın ile süslemek hem faydalı hem lezzetli olacaktır. Kilo problemi, kronik hastalığı olanlar aşureyi doktor ve diyetisyenlerin önerdiği ölçüde tüketmelidir.

http://www.nutrasystem.com.tr/

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: